Dit jaar viert Medisch Centrum Mosan zijn 10-jarig bestaan. 10 jaar inzet voor de kwaliteit van de geneeskunde, interdisciplinaire contacten tussen artsen, en 10 jaar samenwerking met ZORGI en zijn oplossingen OmniPro en Provisu voor privépraktijken.
Het “Medisch Centrum Mosan” maakt gebruik van ultramoderne en evolutieve apparatuur die ZORGI moet begeleiden en ontwikkelen in nauw overleg met haar gebruikers en hun specifieke behoeften.
Voor de gelegenheid hadden we een ontmoeting met Maria Stathakis (managementassistente in het Mosan Medisch Centrum), die ons vijf voordelen vertelde van het gebruik van OmniPro en Provisu in haar centrum:
In mijn dagelijks gebruik van OmniPro, merk ik de volgende voordelen:
-
- Een efficiëntere patiëntenorganisatie dankzij de software die de arts op de hoogte brengt van de aankomst van zijn patiënt, het opgehaalde bedrag, de gebruikte betaalmethode en het opgehaalde supplement.
- Gemakkelijker delen van medische informatie met het multidisciplinaire team en daardoor vereenvoudiging van het zorgproces voor de patiënt.
- Belangrijke wijzigingen die rechtstreeks door suggesties van ons team zijn aangebracht in de module voor het beheer van afspraken en de agenda met een snelle zoekfunctie voor afspraken, de markering van “speciale” plaatsen voor specifieke procedures (bv. laser, chirurgie, enz.), de infoballon van de artsen (signalering waarin de instructies voor het maken van afspraken en het onthaal van de patiënt worden gegroepeerd).
- Tijdsbesparing voor de post, met name door bewegwijzering voor patiënten en artsen en voorgecodeerde ontvangers.
- Tijdsbesparing dankzij de geregistreerde zones van de vorige mails (zoals de historiek, de behandeling, …).
Maria Stathakis heeft nog een paar tips om in gedachten te houden bij het openen van een nieuw medisch centrum:
“Vergeet niet al het voorbereidende werk vóór de opening, zoals: de installatie van de IT-apparatuur (computers, kaartlezers, printers, enz.), de configuratie van de software volgens de behoeften van elke afdeling. Plan de verschillende toegangen voor het administratief personeel, dokters, enz. En niet te vergeten: denk ook aan de opleiding in de software voor het personeel en de gebruikers in het algemeen.”
Hoe ziet Maria Stathakis de toekomst van het centrum? Om het administratieve beheer van patiënten verder te vergemakkelijken, moeten met OmniPro en Provisu twee oplossingen worden uitgebouwd:
-
- Afspraakreservering via internet, volledig compatibel met hun agenda’s;
- Preregistratie van patiënten via internet (identificatie, behandelend arts, gebruikelijke behandeling, enz.
ZORGI richt zich reeds op deze twee verzoeken en verwacht zeer binnenkort compatibele en gebruikersvriendelijke oplossingen te kunnen aanbieden.
Wilt u een nieuw medisch centrum opstarten of uw centrum helpen met oplossingen die privépraktijken dagelijks ondersteunen? Meer informatie vindt u op onze website of neem contact met ons op via info@zorgi.be of bel +32 2 367 30 00 Menu 116